čtvrtek 3. března 2016

Tuhý šampon s ichtamolem a pyrithionem zinku


V tomto článku bych se s Vámi ráda podělila o něco málo ohledně šamponů a dnes konkrétně se bude jednat o tuhý šampon na problematickou pokožku hlavy. Předpokládám, že každý z Vás zná běžné tekuté šampony, ohledně tuhých si ale tak jistá nejsem. Pro mě samotnou byly ještě před nějakou dobou něčím novým. Přitom ale tuhé šampony jsou vlastně původnější, než ty tekuté. Tedy zpočátku se jako šampon používalo mýdlo, ale vezmeme to hezky popořádku.

Slovo šampon je odvozenina od pojmu "champo", což je v anglo-indickém překladu význam pro drbání a masírování. Zpočátku si však lidé myli vlasy jen mýdlicí lékařskou, což je rostlina, která dostala své jméno právě díky svým vlastnostem. Pokud se stonek, kořen a list zalil vodou, vytvořila se zpěněná tekutina s mycími vlastnostmi. Tou se pak daly umývat vlasy, i když s ne tak uspokojivými výsledky, jaké očekáváme od svých šamponů dnes. Ve starém Egyptě se však také lidé (především kněží a vysoce postavení) svých vlasů zbavovali, protože bez adekvátní hygieny se v nich samozřejmě držely vši a tak se nezřídka raději přikláněli k parukám. Později se přešlo na umývání vlasů mýdly. Vlasy však po něm moc hezké nebyly. Možná i proto se ve dvacátých letech ženy snažily ulehčit si situaci a do módy se dostaly krátké sestřihy a mikáda, které nepotřebovaly takovou náročnou údržbu. Kolem roku 1904 vznikly první práškové šampony, které se musely nejprve smíchat s vodou a až po druhé světové válce přišly na řadu šampony tekuté.

Tento ichtamolový šampon je produktem slovenské značky Ponio, která se zabývá ruční výrobou kosmetiky. Čerpá z přírodních zdrojů a v jejich sortimentu najdete určitě více, než jen tuhé šampony. 



Konkrétně o tomto šamponu je třeba říci, že je určen primárně problémovější pokožce. Koupila jsem ho svému příteli, který trpí seboroickou dermatitidou (já zase atopickou :D). Předtím zkoušel všelijaké konopné šampony z lékárny, Head&Shoulders, Nizoral, ale bez větších účinků. Kůže sice prý svědila méně, ale opravdové zlepšení nastoupilo až s tímto tuhým šamponem. Kůže přestala svědit, nebyla zarudlá a dokonce i většina šupinek kůže a lupů zmizelo někam za hory, za doly. To, že mi šampon tím pádem svým ichtamolovým odérem málem knockoutoval nos, je tedy jen takové drobné mínus (navíc příteli prý voní :D). Má krásně krémovou a hustou pěnu a velké plus také je, že dlouho vydrží jak pěna, tak šampon samotný. Manipulace s ním je opravdu jednoduchá. Stačí párkrát přejet po vlasech a je napěněno! A to, že se Vám na cestách v tašce nevyleje sice pravda je, ale doma na něj nádobku, mísečku, mýdlenku budete potřebovat tak, jako tak, protože nikomu by se asi nechtělo stále šampon z vany/sprchového koutu násilím odlepovat.

Složení: Sodium Lauryl Sulfoacetate (SLSA=šetrná alternativa k SLS a SLES), Sodium Lauroyl Glutamate (šetrná alternativa k SLS a SLES), Sodium Cocoyl Isethionate (šetrná alternativa k SLS a SLES), Aqua, Ichtamollum (získává se destilací fosilních břidlic), Coco-Glucoside (šetrná alternativa k SLS a SLES), Glycerine (hydratuje), Panthenol (regeneruje), Cetearyl Alcohol (zjemňuje a vyhlazuje pokožku), Visit Vinifera Oil (hroznový olej), Cocos Nucifera Oil (kokosový olej), Zinc Pyrithione (antibakteriální a fungicidní látka, která se nejčastěji používá v boji proti lupům), Helianthus Annuus Seed Oil (slunečnicový olej), Rosmarinus Officinalis Leaf Extract (extrakt z rozmarýnu lékařského působí blahodárně proti nadměrnému maštění pokožky), Citric Acid (kyselina citronová-konzervant)                                 

A jak jste na tom se šamponováním Vy? Jaký je Váš oblíbený?


25 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Určitě má něco do sebe :) Já v tuhle chvíli už vlastně ani jiný nepoužívám :)

      Vymazat
  2. Děkuju! Jsem ráda, že Ti něco dal :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňa od neho odhovorila predavačka na vianočných trhoch. Vraj strasne smrdi :-) . Kupila som si teda verziu Orient chai a som s nim spokojna. Vlasy su v skvelom stave, pokozka nesvrbi, lupiny takmer zmizli. Vyborny na cesty a pekne vonia. Ale aj tak by som este niekedy rada vyskusala aj tuto "smradlavu" verziu :-)
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, smrdí :D Ale pomáhá a to je pro mě podstatné :)

      Vymazat
  4. Pěkný článek. Tuhé šampony mě lákají už dlouhou dobu, tak třeba se konečně k nějakému odhodlám. Dost jsem četla, že jsou vlasy potom mastné, neumyjou tak dobře apod. Nejlepší bude vyzkoušet ho na sobě. Velmi mě překvapilo, jak krásně napěnil. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná, že jsi četla recenze na ten druhý typ tuhých šamponů, ty jsou opravdu hodně specifické, ale když se s nimi člověk naučí, tak já osobně jsem hodně spokojená.

      Vymazat
  5. Poslednú dobu čítam často o tuhých šampónoch, ale sama som sa ešte neodvážila niektorý vyskúšať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky delší dobu odhodlávala, ale pak jsem si řekla, proč ne :) Třeba by stálo za to si nejdřív obstarat nějaký vzoreček ať víš, jestli Ti takový typ šamponu sedí a nebo ne.

      Vymazat
  6. Ja som tuhý šampón ešte neskúšala, ale na Ponio sa chystám už dlho, takže toto by mohol byť prvé produkt! Láka ma tá hustá pena ako hovoríš, také najviac ľúbim! :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta pěna je vážně super, akorát jestli nemáš nějaký kožní problém, tak bych osobně asi volila jiný druh tohoto šamponu, určitě bez ichtamolu, který vážně moc nevoní a mohlo by Tě to zbytečně odradit ;)

      Vymazat
  7. O tejto vychytávke čítam pvýkrát a znie to fajn :) Pekná recenzia. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Vážně? Tak to jsm ráda, že ses dozvěděla něco nového :)

      Vymazat
  8. Já tuhé šampony používám ráda (konkrétně LUSH, vím nemáš v oblibě), ze stránek Krásná Každý den jsem také objednávala, konkrétně oční krém Dulcia a růžovou vodu Dulcia, ta přírodní kosmetika mně velmi láká, poslední dobou. Jinak pokud šampon i léčí, nad to není! (i když smrdí :) Budu se těšit na článek o tuhých šamponech, zajímá mně to, hlavně to mýdlo a šampon...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, ještě než jsem došla k Tvé první závorce, tak jsem to chtěla okomentovat, ale vidím, že už mě máš přečtenou :) A ta pokožka hlavy je docela problematická, protože promazávat ji nějak extra a pravidelně nemůžeš (bez toho aniž bys na veřejnosti vypadala jako křovák z džungle, co si nikdy nemyl hlavu), takže v tomto případě je každá pomoc dobrá (i ta smradlavá). A na tuhý šampon á la mýdlo se určitě těš, bude to delší článek i o postupu použití atd :)

      Vymazat
  9. Šampón vyzerá naozaj veľmi zaujímavo :) Nie som si však istá, či by som mala odvahu siahnuť po tuhom šampóne pri mojej šikovnosti :)

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s extra mega GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě na tom nic není :) Párkrát přejedeš po vlasech a pěna je na světě :)

      Vymazat
  10. Super článek i s poučením, to se mi líbí. :) Já doteď o tuhých šamponech ani neslyšela. Kdybych na něj bývala narazila, tak se ho asi budu obávat, ale teď už ne. :))
    KattyLife

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuju! To je super, jsem ráda! Já se ze začátku taky trochu bála co to bude, ale nakonec jsem to riskla a dobře udělala :)

    OdpovědětVymazat
  12. Velice pěkný článek. Rata

    OdpovědětVymazat
  13. Pravopis je ostuda celeho webu. Podtrhuje to spatne zvoleny font, ktery je v kazdem prohlizeci jiny, ale porad hnusny.
    Zopakujte si češtinu, čtěte po sobě texty, vemte k sobě profíka na webovky a stránky máte super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za Váš názor. Můžete mi napsat o jaké konkrétní pravopisné chyby se jedná, že Vás tak pohoršují? Pokud se jedná o nespisovné tvary, tak o nich vím a měnit je nehodlám. Můj web slouží především laické veřejnosti a nevidím důvod, proč bych zde nemohla psát některé tvary v hovorové podobě.
      Texty po sobě čtu několikrát, tak jsem asi slepá a se mnou i mé okolí. Bohužel žádného profíka na webovky neznám a platit za něj nebudu, jedná se o můj koníček, ne business.

      Vymazat
  14. Mě bohužel tenhle šampon s lupy vůbec nepomáhá a po pravdě už nevím co za kalibr nasadit. Je Pravda že šampon smrdí ale naštěstí z vlasů to hned vyprchá, bohužel účinky se u mě nedostavily... :-( Navíc mytí s ním je tedy mega zdlouhavé. Jak je hrubý, nepřichází v úvahu přejíždět si s ním po vlasech, protože se okamžitě zadrhnu a vytrhám si vlasy, takže musím mydlit a mydlit a mydlit v rukou a pak pěnu přenášet do vlasů a to mě teda fakt neba :-) kdyby účinkoval, odpustila bych mu ale všechno...

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem se asi po měsíci používání tohoto tuhého šamponu zařadila mezi jeho skalní fanynky. Netradiční asfaltový (nebo jaký) odér mě zarazil jen poprvé, po několika použitích jsem ho začala mít naopak ráda.
    A problémy se strupy, vyrážkou za ušima a neskutečně citlivou pokožkou hlavy se taky postupně upravily, až úplně vymizely. Takže naprostá spokojenost a srdeční záležitost.
    Tuhý šampón občas prostřídám šampónem z Manufaktury (Extra jemný šampon se solí z Mrtvého moře) a jsem maximálně spokojená.
    díky za recenzi, Sandra

    OdpovědětVymazat